بیانیه کانون جهادگران به مناسبت انتخابات

2/12 1
خلاصه

بیانیه کانون جهادگران به مناسبت انتخابات دوازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی و  ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

بسمه تعالی

بیانیه کانون جهادگران به مناسبت انتخابات دوازدهمین دوره

 مجلس شورای اسلامی و  ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری


 

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نماد مردم سالاری دینی و میزان مشارکت مردم بیانگر همبستگی ملت و نظام و مظهر انسجام و اقتدار ملی و پیامدهای آن می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی مردم اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تعیین کننده باشد. لذا طبیعی است که هرچه مشارکت مردم گسترده‌تر و با کیفیت‌تر باشد می‌تواند در پیشبرد اهداف ملی و رفع چالش‌ها و مشکلات کشور کارآمدتر باشد.

اداره مطلوب کشور نیازمند 1- قانون مداری و ضابطه­مند بودن امور کشور 2- پاسداری از قانون و کنترل انحرافات احتمالی با اقدامات به موقع و موثر است. این دو محور بر اساس قانون اساسی بر عهده مجلس شورای اسلامی است. و در یک آسیب شناسی اجمالی در می یابیم که اغلب مشکلات و نارسائیهای کشور ناشی از عدم انجام اصولی، صحیح و کامل این وظائف توسط مجلس شورای اسلامی است. به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است و منشا اصلاح همه امور جامعه است و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند مجلس مظهر اراده ملی و یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است و همه سررشته‌های امور به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

لذا نظر به اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری در سرنوشت کشور وظیفه شرعی، انقلابی و ملی ایجاب می‌کند که با حضور گسترده در انتخابات، مطالبات خود را با شاخص‌های مطلوب جامعه، پیگیر باشیم.  بدیهی است رفع مشکلات اساسی کشور به ویژه نارسایی‌های معیشتی ناشی از تورم و اجرایی نشدن بسیاری از قوانین و برنامه‌های توسعه کشور از اختیارات و مسئولیت‌های مجلس شورای اسلامی است و باید پاسخگو باشند. زیرا دولت‌ها در واقع فرزند مجلس اند و باید مجری مصوبات مجلس شورای اسلامی باشند.

اعضای کانون جهادگران جهاد سازندگی همراه با مردم شریف، صبور و انقلابی کشورمان در انتخابات ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ شرکت و با رأی به افرادی که توانمندی لازم را برای پیگیری مطالبات به حق مردم و ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را دارند، ضمن استفاده از حق تعیین سرنوشت، وظیفه خود را نسبت به کشور و مردم ادا خواهند کرد.

کانون جهادگران جهاد سازندگی