بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی بمناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر

2/3 3
خلاصه

بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی بمناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر

بسمه تعالی

بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی بمناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر


حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه): «فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است. خرم شهر را خدا آزاد کرد. »

سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، نمادی از نصرت الهی و نمودی از عزت، « مقاومت، ایثار و پیروزی » است.

شور و شوق آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اسارت، کام جان ایرانیان را چنان شیرین کرد که ایران یکپارچه غرق در شادی و غرور شد.

مقاومت آگاهانه و مومنانه رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر با اتکا به این آیه از قرآن کریم « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم » و نیز با تبعیت محض از امام خمینی (ره) که آن حماسه را «فتح الفتوح» نامید و فرمودند: " فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود بلکه مافوق طبیعت بود. خدا خرمشهر را آزاد کرد ».

در سوم خرداد علاوه بر بیرون راندن اشغالگران، پیروزی بزرگ ملت ایران و شکست دشمنان باعث تغییرات راهبردی در موازنه قدرت در جغرافیای سیاسی و امنیتی غرب آسیا شد.

 ضمن تبریک فرارسیدن این روز به یاد ماندنی که به نام " روز ملی مقاومت ، ایثار و پیروزی" است، بر خود واجب میدانیم تا به رهبری و زعامت رهبر فرزانه انقلاب توطئه های قدرت‌های استکباری، علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کنیم و در سایه وحدت و یکدلی و پرچم پر افتخار کشورمان چون فولاد آبدیده در برابر تمامی زیاده خواهان استوار بایستیم تا همچون گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گرانبهای آن از تجاوز اهریمنان مصون بماند.

آزادسازی خرمشهر را باید فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و عبور از گذرگاههای خطیر تاریخی برای دست‌یابی به اهداف و آرمان‌های بلند نظام و پیشرفت و تعالی کشور دانست. عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ را رقم زد، نقطه عطف سرنوشت‌سازی در روند جنگ تحمیلی ۸ ساله و دفاع مقدس ملت ایران به شمار می‌رود که در ادامه آن با تغییر موازنه قدرت و ابتکار عمل در صحنه نبرد به نفع رزمندگان اسلام، توانایی ماشین جنگی صدام و حمایت‌های همه جانبه و فراگیر ابرقدرت‌های غرب و شرق و همراهی ارتجاع عرب از حزب بعث عراق، در عرصه مقابله با انقلاب اسلامی مورد تردید جدی قرار گرفت. تداوم سلحشورانه دفاع مقدس پس از آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن تدریجی اشغالگران و متجاوزین بعثی از سرزمین مقدس ایران نه تنها آرزوی شوم استکبار جهانی در سقوط نظام جمهوری اسلامی را برآورده نساخت بلکه سرانجام با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و سربلندی ملت ایران در این جنگ نابرابر، فرهنگ مقاومت و پایداری فرزندان انقلاب و امام راحل (ره) به الگوی ملت‌های منطقه و جوامع استکبارستیز در اقصی نقاط جهان تبدیل شد.

حماسه افتخارآفرین رزمندگان به ویژه سنگرسازان بی‌سنگر جاودانه و ماندگار است در عین حال صرفاً نباید به بازخوانی این حماسه اکتفا شود زیرا هم اکنون مطالباتی خانواده این شهدا و عموم مردم در موضوع معیشت و دیگر چالش‌ها دارند که رفع آنها به همان روحیه حماسه سازی دفاع مقدس نیاز دارد زیرا  آن حماسه‌های دفاع مقدس جهاد اصغر است و سازندگی خود و جامعه و تمدنسازی جهاد اکبر است. جهادگران همانگونه که همزمان با حضور در جبهه و عرصه سازندگی حضور نقش آفرین داشتند امروز انتظار دارند که جهاد اکبر تمدن سازی کشور با احیای واقعی فرهنگ و مدیریت جهادی عملیاتی شود تا هر روز و  هر ماه و هر سال فتح الفتوح دیگر داشته باشیم.