بیانیه سه کانون به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

2/3 24
خلاصه

بیانیه مشترک کانون‌های جهادگران جهاد سازندگی،  بازنشستگان جهاد سازندگی و سنگرسازان بی سنگر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خرداد ماه 1401

بیانیه مشترک کانون‌های جهادگران جهاد سازندگی،  بازنشستگان جهاد سازندگی و سنگرسازان بی سنگر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خرداد ماه 1401


بسمه تعالی

ملت شریف، عزیز و گرانقدر ایران اسلامی

سلام و درود خدا و ملائک بر شما

 

سلام و درود بر شما که میهن خود را بر بال ملائکة الله نشاندید و در میان ملل جهان سرافراز نمودید. خرداد ماه در سپهر سیاسی و تاریخی انقلاب از ارزش و اعتبار بسیاری برخوردار است. در سومین روز از آن خرمشهر همیشه قهرمان آزاد و به دامن میهن بازگشت. چهاردهمین روز آن به سوگ پیرجماران می نشنینم. پانزدهمین روز از آن آغاز حرکتی است که ایران را از یوغ بردگی آزاد کرد و بیست و هفتمین روز از آن، سالروز تاسیس نهاد مقدس جهادسازندگی است.

آری! 43 سال پیش در چنین روزهایی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در پیامی حکم جهاد داد اما نه از نوع مرسوم آن. ایشان حکم جهاد داد برای سازندگی. آن را مترادف با حج نامید و متذکر شد « ‏امروز ثوابی بالاتر از اینکه به برادرهای خودتان کمک کنید ‏‏[‏‏نیست‏‏]» ما نیز به گوش جان شنیدیم و جان در طبق اخلاص نهادیم و روی آوردیم به امر مقدس جهاد سازندگی آن هم با کلید واژه ارزشمند و گرانقدر «همه با هم» که پیام امام فرزانه مان بود.

اینک در چهل و سومین سالگرد تاسیس این نهاد مقدس ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل(ره) متذکر می شویم.

1. بر عهد و پیمانی که با مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بستیم  پایبندیم و تا جان در بدن داریم بر این عهد و پیمان باقی می مانیم و به خود بر این عهد می بالیم.

2. علیرغم تمامی مشکلات و موانعی که بر سر راه ایران اسلامی قرار دارد و از درگاه خداوند متعال برای رفع آنان طلب استمداد می نماییم، معتقدیم که آینده ای روشن پیش رو داریم و پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف را مرهون انقلاب مقدس اسلامی می دانیم  و به آن وفادار خواهیم ماند.

3. به دولت مردمی جمهوری اسلامی یادآور می شویم که نسخه همان است که امام راحل فرمودند. «ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت. ملتی که ـ بحمدالله ـ مهیا برای کمک و‏ ‏فداکاری بوده و هستند.» و یادآوری می کنیم هر حرکتی می بایستی با همراهی ملت شریف انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسد در غیر اینصورت محکوم به شکست خواهد بود.

4. به ملت شریف، صبور و بزرگوار ایران اسلامی پیام خمینی کبیر را یادآوری می کنیم که « ‏از ملت می خواهیم که همه در این نهضت شرکت کنند و همه دست برادری به هم بدهند‏ ‏و این سازندگی و جهاد سازندگی را شروع کنند.» و معتقدیم این پیام همچنان به قوت خود باقی است و نیاز است که همه با هم دست به دست هم دهیم به مهر و میهن خویش را کنیم آباد.

5. نهضت جهادگرانه و مدیریت جهادی، گفتمان انقلاب اسلامی است که متکی به آن برای سازندگی کشور جریان سازی شده است.  الگوگیری از این نهضت که دیگران در فرامرزها نیز تجربیات موفق آن را مدون کرده و برای اجرا فرا روی خود قرار داده‌اند، شایسته است همواره در عالی‌ترین سطح در نظام اسلامی تبیین و اطلاع‌رسانی شود از جمله بارزترین نماد جهاد تبیین مستندسازی و انتشار دستاوردهای نهضت مقدس جهاد سازندگی است که امید می رود الگوی راه خیل ده‏ها هزار گروه‏ جهادی حاضر به خدمت و مشتاقی که به این نهضت خواهند پیوست، قرار گیرد.

6. رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر دانش‌محور بودن فعالیت‌ها و دانش‌بنیان شدن ساختارها و فرایندها تاکید داشته و در سال جاری در شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» متجلی شده است واصلی‌ترین موضوع تولیدی در کشور امنیت غذایی و محوریت بخش کشاورزی و توسعه روستایی است اینها همان رسالت‌هایی است که با احیاء صحیح فرهنگ جهاد سازندگی مجدداً جریان ساز فعالیت‌هایی می‌شود که پاسخ سریع و قاطع به مطالبات مردم خواهد داد.

در پایان، یک بار دیگر با آرمان های مقدس انقلاب و امام راحل تجدید پیمان نموده و به محضر قائم آل محمد(ص)، حضرت ولیعصر(عج) سلام و درود می فرستیم و آرزومندیم که روزی با ظهور حضرتش، مجددا پای در رکاب سربازی اسلام قرار دهیم و یکصدا با هم فریاد بزنیم «سلام فرمانده»

و العاقبه للمتقین

 

   کانون سنگرسازان بی سنگر        کانون بازنشستگان جهاد سازندگی               کانون جهادگران جهاد سازندگی