بیانیه کانون جهادگران جهادسازندگی بمناسبت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر قهرمان

2/3 1
خلاصه

بیانیه کانون جهادگران جهادسازندگی بمناسبت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر قهرمان

بیانیه کانون جهادگران جهادسازندگی بمناسبت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر قهرمان


خرمشهر ها در پیش داریم ...                                               

این تکریم، این بزرگداشت و نکوداشت جزء وظایف حتمی ملی ماست.

(مقام معظم رهبری)

 

"سوم خرداد ۱۳۶۱ به ‌مثابه نقطه عطف مقاومت ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس تنها گرامیداشت سالروز آزادسازی یک شهر نیست و در گذشت زمان محصور نخواهد گردید بلکه سوم خرداد فرازمانی است، چرا که حق امری ورای زمان و مکان است و سوم خرداد رهایی حق مطلق از قید باطل مطلق بود.

حقّی که توسط اراده الهی پشتیبانی شد و نصر و یاری خداوند متعال رادمردان مؤمنی را شامل گردید که حق تعالی را در پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی یاری دادند و خالق و مالک جهان نیز نصرت خود را ارزانی داشت و به تعبیر امام راحل عظیم‌الشأن (قدس سره الشریف) «خرمشهر را خداآزاد کرد».

آزادی خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس متکی به اراده الهی و مشارکت مردمی و نقش آفرینی همه رزمندگان شهادت طلب دفاع مقدس و با پشتیبانی حماسه ساز جهادگران جهادسازندگی تاریخ ساز و ماندگار و جاودانه شد.

بی شک عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در سوم خردادماه ۱۳۶۱ به‌ عنوان یک اتفاق عظیم و تاریخ ساز موجب برهم زدن تمام معادلات دشمن و شکستن هیمنه استکبار و باعث نگرانی بیش از پیش حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان شد.

فتح الفتوح بیت المقدس، معیار همبستگی، اتحاد و همدلی مردم و رزمندگان و فرماندهان و همه دست اندرکاران حتی پس از پایان جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی و نوسازی موجب شکوفایی اقتصادی کشور بویژه در شرایط سخت و بحرانی و نگرانی های آینده از معیشت مردم و امنیت غذایی و اشتغال آنان خواهد بود. حماسه هایی همچون آزادی خرمشهر می تواند در همه عرصه ها بویژه در تحقق شکار سال 1401 که تولید دانش بنیان اشتغال آفرین و رهنمود و خواسته مقام معظم رهبری است نیز الگو و سرمشق همه دست اندرکاران قرار گیرد.

اگر متکی به رویکرد مدیریت جهادی به هم افزائی و توانمندسازی دست­اندرکاران فارغ از دسته بندی های گروهی و جناحی بپردازیم آیا نصرت خداوند برای حل مشکلات معیشتی مردم با کاربست دستاوردهای دانشی و فناورانه و با امکانات موجود و نه مطالبه منابع مالی خارج از توان کشور عملی نخواهد بود و آیا خداوند برای دستیابی به امنیت غذایی کشور ناتوان از یاری رزمندگان این عرصه می باشد!؟ انشاءالله با توکل به خداوند این هدف آرمانی نیز محقق خواهد شد و باعث خشنودی ملت و رهبری معظم انقلاب اسلامی خواهد گردید.

 

                                                                                      کانون جهادگران جهاد سازندگی