بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت احیا جهاد سازندگی

2/7 20
خلاصه

بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت احیا جهاد سازندگی

 

بسمه تعالی

 قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ

بیانیه  کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت احیا جهاد سازندگی

 


 

طرح موضوع احیاء جهاد سازندگی توسط رئیس جمهور محترم مبین جای خالی جهادسازندگی و مدیریت واحد در حوزه توسعه (خصوصا روستاها و مناطق کم برخوردار) در نظام اداری کشور است. بدیهی است احیاء این نهاد مقدس می‌تواند سرفصل جدیدی از خلق ارزش ها و حماسه ها در تحقق آرمان های رهبر فقید انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بویژه با تأکیدات مکرر ایشان بر مدیریت جهادی در بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد کند. کانون جهادگران‌ جهادسازندگی به نمایندگی بیش از 30 هزار نفر از جهادگران عضو کانون در یک دهه گذشته مکرر بر ضرروت احیاء فرهنگ و مدیریت جهادی و محرومیت‌زادیی تاکید کرده و با بهره‌گیری از تجارب ارزنده گذشته طرح احیاء مجدد جهادسازندگی را ارائه و پیگیری کرده است.  بدیهی است این کانون از این حرکت ارزنده تاریخ ساز حمایت کرده و بر خود لازم  می داند از همه دست اندرکارانی که تحقق این آرمان را همراهی و پایمردی نمایند تشکر و قدردانی نماید. لیکن تشکیل هر نهادی با نام جهادسازندگی مستلزم حفظ ارزش‌ها و فرهنگی است که توسط امام خمینی (ره) ایجاد شده و با خون شهدا و ایثار جهادگران در خاطره تاریخی کشور شکل گرفته است.

فرهنگ و مدیریت جهادی همیشه زنده است و عمل به آن یک راهبرد محوری برای توسعه پایدار و پویایی اقتصاد روستاها، حل مشکل بی‌کاری و حاشیه نشینی و محرمیت‌زدایی است. دستیابی به اهداف عالی که در دولت سیزدهم مکرر مطرح شده است نیازمند تلاش، فداکاری، ایثار، حق طلبی و خدمتگزاری صادقانه فراجناحی سازمان‌های مرتبط است. بنابراین لازم است که مجدد «همه با هم» با مدیریت واحد جهادی برای سازندگی کشور تلاش کنیم.

بدیهی است که در احیاء جهاد سازندگی لازم است شرایط و مقتضیات زمانی لحاظ شود، ولی تجربه گذشته نشان داد که ایجاد حرکت جهادی، بدون تغییر در روش‌ های مدیریتی، هماهنگی و هم‌افزایی در نهادهای دولتی، عمومی و غیردولتی در داخل نظام اداری کشور ایجاد نمی‌شود. به عبارت دیگر و بابیان شفاف احیاء نهادی که به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تشکیل شده، بدون اجازه و حمایت مقام معظم رهبری موفقیت‌آمیز نخواهد بود. بنابراین خواسته مشخص قاطبه جهادگران ایجاد یک نهاد فراگیر با عنوان جهاد سازندگی برای احیاء نهاد جهاد سازندگی زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری با ساختار هیات امنایی برای ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی برای عمران و توسعه مناطق روستایی و عشایری و مناطق محروم تحقق آرمان‌ های تمدن ساز امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در کلیه امور می باشد.

چنانچه به هر دلیل این خواسته قابل پیاده سازی نباشد خواسته حداقلی ایجاد یک نهاد جریان ساز و هماهنگ کننده و صاحب اختیار در توسعه روستایی به ریاست معاون مستقل و صاحب اختیار رئیس جمهور با ساختار و نظام اداری ویژه‌ است. طبیعی و منطقی است که هماهنگی و همراهی و هم صدایی جهادگران در موضوع احیاء جهاد سازندگی بعنوان نهاد جهاد سازندگی مستقل و دارای اختیارات و اثرگذار مورد انتظار باشد و طبیعی است که در فرایند تشکیل در مورد وظایف و ساختار و سایر جزییات باید نظرخواهی و همفکری شود.  

کانون جهادگران جهاد سازندگی

      مهر ماه 1400