دیدار اعضای هیئت مدیره سه کانون جهاد سازندگی با معاون اول محترم رئیس جمهور

2/7 20
خلاصه

تبین دیدگاه‌های تشکل‌های جهادگران در خصوص احیای جهادسازندگی در حضور معاون اول رئیس جمهور

تبیین دیدگاه‌های تشکل‌های جهادگران در خصوص احیای جهادسازندگی در حضور معاون اول رئیس جمهور


   روز شنبه بعدازظهر مورخ 17/07/1400 اعضای هیأت مدیره کانون‌های سنگر سازان بی سنگر، بازنشستگان جهادسازندگی و کانون جهادگران جهادسازندگی در نشستی صمیمانه  دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در خصوص طرح "احیای جهادسازندگی" را با معاون اول محترم رئیس جمهور جناب آقای دکتر محمد مخبر مطرح کردند.

در این نشست جناب آقای دکتر جلالی رئیس هیأت مدیره کانون جهادگران جهادسازندگی به نمایندگی از سه کانون دیدگاه و انتظارات جهادگران جهادسازندگی در  رابطه احیاء جهادسازندگی را مطرح کردند. ایشان عنوان کردند که تاکنون راهبردها و ساختارهای متعددی برای این موضوع مطرح شده است از جمله: تشکیل یک سازمان مردم نهاد، تشکیل معاونت جهاد سازندگی یا عمران روستایی در وزارت جهادکشاورزی، وزارت جهادسازندگی، نهاد جهادسازندگی با ریاست معاون ویژه و دارای اختیارات رئیس جمهور و بالاخره نهاد جهادسازندگی با حکم مقام معظم رهبری.

آنچه مسلم است با توجه به ماموریت گسترده و مهمی که برای جهادسازندگی مطرح می‌شود، لازم است که نهاد مستقل فراگیر ملی و با اختیارات لازم جهت هماهنگی و راهبری و مدیریت فعالیت توسعه و عمران روستایی در کشور تشکیل شود. به نظر سه تشکل مردم نهاد جهادی حاضر در جلسه اولین و بهترین گزینه این است که نهادمورد نظر با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شود. در صورتی که معظم‎اله به هر دلیلی این پیشنهاد را به صلاح تشخیص ندهند حداقل مطالبه جهادگران این است که جهادسازنگی با حکم ریاست جمهوری و اختیارات ویژه زیر نظر مستقیم رئیس جمهور محترم تشکیل شود.

در ادامه جلسه جناب آقای  دکتر محمد مخبر تاکید کردند که احیاء جهادسازندگی یک آرمان نظام جمهوری اسلامی و مورد تائید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری است و اساس آن حفظ نهادهای تشکیل شده توسط حضرت امام(ره) و رفع خلاء ناشی از فقدان مدیریت توسعه و عمران روستایی با انحلال جهادسازندگی است. چگونگی تشکیل جهادسازندگی  باید طی حداکثر 20 روز با پیشنهاد مشخص به رئیس جمهور محترم تقدیم شود.

در پایان ضمن اظهارنظر سایر اعضای حاضر در جلسه با قدردانی حاضرین از حسن برخورد مسئولین با موضوع "احیاء جهادسازندگی" تاکید شد که در فرآیند این تصمیم‌گیری باید شأن و منزلت جهادسازندگی و فرهنگ جهادی حفظ شود. و از اقدام ضعیف و شتاب زده پرهیز شود و جهادسازندگی در حد امکان با همان نقش و جایگاه اولیه خود احیاء شود. مقرر شد تماس و هماهنگی و تبادل نظرها ادامه یابد.

کانون جهادگران جهاد سازندگی