بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت هفته دولت 1400

2/6 7
خلاصه

بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت هفته دولت 1400

بیانیه کانون جهادگران جهاد سازندگی به مناسبت هفته دولت 1400


شما جهادگران از لحاظ عمل و گفته رسالتی عظیم بر دوش داشته و از این نظر روشی نظیر انبیاء دارید.

(شهید رجایی)

"یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر و الگوهای مدیریت جهادی پاینده و جاوید باد."

هفته دولت یادآور مجاهدت‌های سرفرازانه دولت مردان شهید رجایی و باهنر است که در شرایط حساس و دشوار ابتدای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحت رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) الگوی روشنی از یک دولت مردمی، خادم، کارآمد، پاکدست و پاسخگو ارائه کردند. همزمانی معرفی و آغاز به کار دولت سیزدهم با هفته دولت این امید و انتظار را در مردم شریف ایران ایجاد می‌کند که اعضای محترم دولت با مدیریت جهادی و تلاش مضاعف، عدالت خواهی و مبارزه با هر گونه رانت و فساد، بتوانند به خواسته‌های به حق و نیازهای جدی و ضروری مردم برای تأمین معیشت و امنیت اقتصادی و اجتماعی و کنترل بحران‌های مهمی همانند بیماری کرونا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ مناسب بدهند و برای توسعه پایدار کشور و ایجاد اقتصادی پایدار و پویا و جامعه‌ای سالم، شاد و امیدوار و همچنین ارتقاء جایگاه کشور عزیز ایران در سطح جهان سیاست‌ها و تدابیر هوشمندانه و مقتدرانه‌ای اتخاذ کنند.  

ما جهادگران بر این اعتقادیم که شرایط موجود قابل ساماندهی و بهینه سازی و قابل عبور است مشروط به اینکه با عزم ملی برای هم افزایی و توانمندسازی و گذر از منفعت طلبی سیاسی، اقتصادی و جناحی، تحت رهبری خردمندانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری و درک شایسته روزآمد از مدیریت جهادی و جهاد علمی به کار گرفته شود. با رویکرد علمی و روزآمد از مدیریت جهادی فراتر از اقدامات ساده و زودبازده‌ نیکوکارانه، می توان با هم افزایی ملی و فراهم کردن شرایط تولید و فعالیت سالم و صحیح اقتصادی و اجتماعی تحولی شگرف در کشور ایجاد کرد. برای تحقق این هدف و چنین خواسته انقلابی و آرمانخواهانه ای نیازمند اخذ تصمیم در امور زیر است:

  1. عزم ملی برای  شایسته سالاری و محور قرار دادن منافع ملی و عدم توجه به سهم خواهی و گروه گرایی در انتخاب مدیران
  2. عدالت خواهی، مبارزه با رانت های سیاسی اقتصادی با افزایش شفافیت و پاسخگویی  و افزایش کارآمدی ساختارهای نظارتی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات
  3. اتخاذ رویکرد واقع گرایانه مدیریت جهادی با شناخت امکانات و منابع کشور و بسیج و هدایت آنها با مشارکت عمومی مردم
  4. طراحی یک ساختار کارآمد دیپلماسی اقتصادی گذر از جدال و مبارزه طلبی لفظی جهانی غیر ضروری و استفاده هوشمندانه از تعامل با دیگر کشورها و بخصوص راه اندازی ساختار تهاتر هوشمندانه کالا و خدمات با دیگر کشورها ضروری و اجتناب ناپذیر است.