بیانیه کانون به مناسبت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

2/3 25
خلاصه

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی درحالی با مناظرات و تبلیغات کاندیدها هر روز فعال­تر و با نشاط­تر می­ شود که از سوئی مردم صبور و فداکار و انقلابی با گذشت 42 سال از تاسیس نظام جمهوری اسلامی در برآورده شدن انتظارات خود با چالش­ ها و مشکلاتی روبرو هستند و از سوی­ دیگر با سمپاشی و تلاش خصمانه دشمنان انقلاب اسلامی که امیدوار به حضور کم رنگ مردم در انتخابات هستند حاله­ ای از بیم و امید را پیش­رو نهاده است.

بیانیه کانون جهادگران جهادسازندگی به مناسبت برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری


 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی درحالی با مناظرات و تبلیغات کاندیدها هر روز فعال­تر و با نشاط­تر می ­شود که از سوئی مردم صبور و فداکار و انقلابی با گذشت 42 سال از تاسیس نظام جمهوری اسلامی در برآورده شدن انتظارات خود با چالش ­ها و مشکلاتی روبرو هستند و از سوی­ دیگر با سمپاشی و تلاش خصمانه دشمنان انقلاب اسلامی که امیدوار به حضور کم رنگ مردم در انتخابات هستند حاله­ ای از بیم و امید را پیش­رو نهاده است.

داوطلبان هر یک تلاش دارند که برنامه ­هائی برای رفع ناکارآمدی­ ها ارائه کنند و رسانه­ ها نیز هر روز بخشی از انتظارات مردم را برای بهبود وضع موجود به تصویر می­ کشند. کانون جهادگران جهاد سازندگی که خود راپرچمدار فرهنگ و مدیریت جهادی  می­داند و چاره­جوئی رفع مشکلات موجود و پاسخگوئی به مطالبات مردم را برنامه­ ریزی با رویکرد مدیریت جهادی متکی به جهاد علمی می­داند و کوله ­بار ارزشمندی از چاره­ جوئی­ هائی را در اختیار دارد که هر یک می ­تواند راهگشای رفع تنگناها و چالش­ های موجود می ­باشد. در حقیقت بر خلاف تبلیغات خصمانه دشمنان رفع مشکلات را امکان­ پذیر و جهش تولید و پوشش همگانی اشتغال را قابل دسترس می­داند و در این خصوص با تاکید بر توصیه­ های زیر خطاب به داوطلبان، مردم بزرگوار و صبور و فداکار را به مشارکت­ های همه جانبه در برگزاری انتخابات و نظارت­ های پس از آن برای تحقق برنامه­ ها و دیدگاه­ های ارائه شده فراخوان می­نماید:

  1. برقراری عدالت و مبارزه با فساد و حذف رانت­ها و مزیت­ آفرینی برای کسب و کار حرف ه­ای مردمی یک خواسته عمومی است. غفلت از آن از سوئی مایه تاسف و از سوی دیگر هشدار برای واپسگرائی است. لذا همت قاطع و عزم ملی در این خصوص ضروری است.
  2. تصدی­گری دولت و نهادهای عمومی یک فاجعه ملی است. سپردن امور به دست مردم برای سرمایه گذاری در تولید کالا و خدمات عمومی و حمایت همه جانبه از آنها برای تولید و اشتغال فراگیر یک نیاز فوری است. منتخب مردم باید متعهد به تحقق این نیاز ضروری می­باشد.
  3. تولید منابع مالی برای آبادانی و شکوفائی نه از محل فروش نفت و نه با اخذ مالیات از حقوق کارمندان و امثال آن ممکن نبوده و صرفاً با حمایت از مشارکت مردم در تولید کالا و خدمات و خلق ارزش افزوده و خلق بازارهای جدید کسب و کار فناورانه و با اخذ مالیات از محل ارزش افزوده مربوطه امکان تامین هزینه­ های مدیریت و حکمرانی مطلوب فراهم خواهد شد.
  4. پایان دادن به جنگ­های زرگری جناح­ها، عزم ملی برای تشکیل دولت فراگیر فراجناحی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای تعامل با دیگر کشورها بویژه با طراحی راهکارهای نوین تهاتر کالا و خدمات امکان به چالش کشیدن محدودیت­ ها و تحریم­ها را فراهم نموده و زمینه ­­ای برای خلق مزیت­ های نوین همکاری جهانی فراهم خواهد نمود.
  5. ضرورت گذر از فعالیت ­های اقتصادی سنتی و طراحی برنامه ملی اقتصادی اجتماعی پساکرونا متکی به استفاده حداکثر از فضای کسب و کار مجازی هوشمند که توان ارتقاء قابلیت­ های حرفه ­ای و توسعه کسب­وکار فناورانه را دارد. چاره ­ساز تحقق انتظارات مردم، کم اثر کردن توطئه­ های دشمنان، فراهم کننده هم ­افزائی ملی و توانمندسازی دست ­اندرکاران در خلق بازارهای نوآورانه کسب و کار است. این رویکرد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری در دانش محور کردن فعالیت­ ها و دانش­بنیان نمودن ساختارها و فرایندها می ­باشد.
  6. ضرورت شناخت سرزمین و قابلیت ­ها و درک درست و همه جانبه چالش­ها و ناکارآمدی­ ها منجر به طراحی برنامه ­های عملیاتی شود که از منابع سرزمین از جمله منابع آب و خاک و منابع نفت و گاز و دیگر قابلیت­ ها متکی به برنامه ­ها و سیاست­های مصوب ابلاغی به شایستگی استفاده شده و بصورت ویژه با استفاده کارآمد از فناوری با توسعه کسب ­وکار فناورانه از خام فروشی منابع و محصولات جلوگیری و با خلق بازار و ارزش افزوده امکان جهش تولید و اشتغال ­زائی فراهم شود.
  7. جوانان پرشور ، دانشمند جوانان انقلابی آرمانخواه نسل نوین جهادگرانی هستند که اماده­ اند با بهره­ گیری از دانش و تجربیات پیشکسوتان در تحقق اهداف مذکور پا به میدان نهاده و یاری­گری منتخب اصلح مردم ایران اسلامی باشند. بکارگیری نسل جوان و اندیشه­ های جوانان با شعار ممکن نیست نیازمند برنامه عملیاتی می­ باشد.
  8. کانون جهادگران جهادسازندگی با فراخوان داوطلبان و دست­ اندرکاران به نکات محوری مذکور و با فراخوان مردم پرشور انقلابی برای فراهم نمودن فرصتی نوین و طلائی برای گذر از وضع موجود و رفع ناکارآمدی­ها دوران تازه­ ای از تلاش برای آبادانی و شکوفائی را فراهم کنند.

حضور حداکثری در انتخابات ضمن ناامید کردن دشمنان پشتوانه فصل جدیدی از موفقیت همراه با بازمهندسی فرایند توسعه ملی خواهد بود.

ملت بزرگوار ایران، شهیدان و امام شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکیدات مکرر خواهان حضور پرشور و همه جانبه همه ما در پای صندوق­های رای هستند شایسته است با مشارکت حداکثری بار دیگر فرصتی جدید و نوین برای آغاز فصل دیگری از آبادانی و شکوفائی  فراهم کنید زنده باد ایران پاینده ملت مسلمان انقلابی آرمانخواه.

 

 کانون جهادگران جهاد سازندگی