بیانیه کانون به مناسبت سالگرد تشکیل جهادسازندگی

2/3 24
خلاصه

بیانیه تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی ( قدس سره الشریف )، شهیدان والامقام و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل جهادسازندگی و بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی.

بسمه تعالی

بیانیه تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی ( قدس سره الشریف )، شهیدان والامقام و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل جهادسازندگی و بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی.


ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی

سلام و درود خدا بر شما« ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت. ملتی که بحمدالله- مهیا برای کمک و فداکاری بوده و هستند» زمانی       که 42 سال پیش در 26 خرداد 1358، این سخن گوهربار را از لسان روح خدا، خمینی کبیر (ره) شنیدم، ما که از چند ماه قبل تلاش خود را برای آبادانی خرابه ای که به نام وطن تحویل گرفته بودیم، شروع کرده بودیم، عزم خود را جزم کردیم تا جهادی کنیم برای سازندگی ایرانی که اینک اسلامی هم شده بود و آن را موسوم کردیم به جهاد سازندگی.

همه از هر قشری به دور از ریا و تزویری دور هم جمع شده بودیم که دستور اماممان را اجرا کنیم، آنجا که فرمود: « همه قشرهای ملت، زن و مرد، پیر و جوان، دانشگاهی و دانشجو، مهندسین و متخصصین، شهری و دهاتی، همه با هم باید تشریک مساعی کنند و این ایران را که خراب شده است بسازند.»

خداوند را شاکریم که در ورودمان به کار سازندگی، دستمان را پیش ملت دراز کردیم و دست یاری طلبیدیم و چنان در عمران، آبادی و سازندگی کشور تلاش نمودیم و با آغاز دوران پر افتخار دفاع مقدس، داوطلبانه وارد عرصه دفاع از میهن و تا آنجا به پیش رفتیم که که « رکن سوم جنگ » را بر عهده گرفتیم و مسؤل پشتیبانی و مهندسی جنگ شدیم. این رکن سوم با اعزام بیش از 540 هزار نفر به جبهه ها، 3396شهید گرانقدر، 1000 آزاده سرافراز و 22 هزار جانباز عزیز تقدیم کرد و آنقدر از خود رشادت نشان داد که پیر و مقتدایش لقب پرافتخار « سنگرسازان بی سنگر » را اعطا کرد و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه­ای ( مدظله العالی ) فرمودند که « جنگ تحمیلی شروع شد و باز جهادسازندگی در خطوط مقدم بود.»

اینک در آستانه چهل و دومین سالگرد تاسیس جهادسازندگی، در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن عرض تبریک هفته جهادکشاورزی به همه ملت شریف ایران، موکداً تصریح و تاکیدمی­کنیم که حضور پرشور و نشاط و همه جانبه مردم پای صندوق های رای مستلزم توجه به مطالبات آنان است که از جمله به چند مورد آن اشاره می گردد:

  1. بر عهدی که با امام عزیز و رهبری گرانقدر بسته­ایم تا آخرین قطره خونمان هستیم و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی را که به برکت نثار خون عزیزانمان آبیاری نمودیم را نصب­العین خود قرار داده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به دور از هر گونه مرزبندی سیاسی، جناحی، گروهی و غیرالهی تنها برای کسب رضای الهی گام برداریم و در راه تحکیم نظام اسلامی متعهد به حضور در انتخابات و انتخاب اصلح خواهیم بود.
  2. برقراری عدالت و مبارزه با فساد و حذف رانت‌ها و مزیت‌آفرینی برای کسب و کار حرفه‌ای مردمی یک خواسته عمومی است لیکن آگاهیم که غفلت از قدرت و اراده مردم از سوئی مایه تاسف و از سوی دیگر هشدار برای واپسگرائی است. ما جهادگران همراه ملت شریف ، بزرگ و صبور ایران اسلامی می خواهیم، علیرغم تمامی کمبودها و مشکلات، بار دیگر در «انتخابات » این آزمون بزرگ همبستگی و دفاع از نظام اسلامی حاضر خواهیم شد و با حضور حداکثری خود اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران را نشان داده و فصل جدیدی از موفقیت همراه با بازمهندسی فرایند توسعه ملی آغاز حواهیم کرد.  
  3. ضمن آرزوی موفقیت منتخب ملت شریف ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کنیم که نسخه همان است که بنیانگذار جمهوری اسلامی با صدایی رسا اعلام فرمود: « ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت. ملتی که بحمدالله مهیا برای کمک و فداکاری بوده و هستند.»
  4. ما جهادگران جهادسازندگی در 42 سال گذشته ثابت کرده ایم هموراه پشتیبان تولید و توسعه پایدار کشور بوده ایم ، اینک که توسط رهبری معظم انقلاب شعار سال«تولید، پشتیبانی ها، مانع زدائی ها» اعلام شده است، آماده ایم تجربیات عملی خود را در مدیریت جهادی به مسؤلین و دست اندرکاران منتقل و در این راه از هیچ کوشش دریغ نخواهیم کرد.
  5. اکنون که « تروریسم اقتصادی » استکبار جهانی با تحریم‌های ظالمانه توسعه اقتصاد کشور و سفره مردم را نشانه گرفته است،  از دولت منتخب می خواهیم بکارگیری نسل جوان و اندیشه­های جوانان و استفاده بهینه از منابع داخلی در بهبود وضعیت معیشت مردم اقدام عملی و فوری کند و از ملت همیشه سرافرازمان می خواهیم که با صبوری بیشتر این آخرین تلاش ههای مذبوحانه شیطان بزرگ و همدستانش را تحمل کنند چرا که به وعده الهی « أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ » معتقدیم و نشانه های « أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ » در حال ظهور است.

بر سفره رنگین آزادی نشسته­ایم و نان آزادی­مان را می خوریم؛ بگذار کرکسان عالم هرچه می خواهند بگویند.

 

کانون بازنشستگان جهادسازندگی        کانون جهادگران جهاد سازندگی          کانون سنگر سازان بی سنگر