معرفی کارگروه رسانه

2/1 30
خلاصه

کانون جهادگران جهاد سازندگی بافراخوان وسازماندهی نیروهای فرهنگی جهادگر،دست اندرکاران جهاد تلویزیون، روایت فتح و مسئولین فرهنگی و هنری جهادسازندگی در مرداد ماه 1397 و انتصاب جناب آقای حسن اسفندیاربعنوان دبیر کارگروه و مدیریت اموررسانه ای کانون تشکیل شد.

کارگروه رسانه

  کانون جهادگران

 

کانون جهادگران جهاد سازندگی بافراخوان وسازماندهی نیروهای فرهنگی جهادگر،دست اندرکاران جهاد تلویزیون، روایت فتح و مسئولین فرهنگی و هنری جهادسازندگی در مرداد ماه 1397 و انتصاب جناب آقای حسن اسفندیاربعنوان دبیر کارگروه و مدیریت اموررسانه ای کانون تشکیل شد.

 هدف کارگروه رسانه:

-  نفوذ در فکر و ذهن مخاطبین که عموما جهادگران، متقدمین و اعضای کانون می باشند و پذیرش و ترویج فرهنگ و روحیه جهادی.

-  اقتصادی کردن فعالیتهای رسانهای(به جای مهندسی افکار عمومی بازاریابی افکار عمومی هم داشته باشیم).

- استفاده حداکثری از ابزار ارتباط انبوه.

-  اطلاع رسانی و اطلاع یابی بسط مفاهیم ارتباطات( آگاهی رسانی)

- ترویج و تقویت جایگاه فرهنگ و مدیریت جهادی با حس نو و نگاه نو

- ایجاد روابط و تعامل مسئولانه و نهاد محور

- تقویت اعتماد خانواده بزرگ جهادگران و حرکت به جلو

-  توجه به ارزشها و باورها و معرفت ها

- اقناع و ترغیب برای تغییر در نگرش ها ( اگر افراد اقناع شوند همه قدرتمند می شوند)

- انعکاس شایسته عملکردها  و ترویج دستاوردها

- بروز عشق به خدمت- آرمان خواهی ارزش ها- باید ها و نباید ها تکلیف(  انسان محوری) - (منافع مشترک)

 کارکرد روابط عمومی کارگروه رسانه:

- شاه بیت و محور اصلی کارکرد در روابط عمومی و رسانه « انسان «  و اعتلای انسان جهادگر است.

- در هزاره سوم سازمانهای موفق کاخهای بلند نیستند بلکه درهای گشوده دارند.

- در هزاره سوم سازمانهای موفق اطلاعات را احتکار نمیکنند بلکه به وسیله اطلاعات سازمان را بالنده می نمایند.

- در هزاره سوم سازمانهای موفق  سیاست کلان اتخاذ شده، ترویج فرهنگ اجماع است(  یدالله مع الجماعه)

واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا  تفرقوا

 امام خمینی( ره) : برای خدا همه با هم باشیم،  به طوری که بدانیم اتحاد گنج است و اختلاف رنج و فراموشی.

شعار سازمانی کانون:  منافع ما مشترک است = همه باهم هم افزایی و توانمندسازی جهادگران

 استراتژی کانون در کارگروه رسانه :

انتقال اندیشه جدید کانون به اعماق جامعه هدف به کمک رسولان.

انتقال موثر پیام:  اگر قرار است پیام ما برد تاریخی،  اجتماعی و اقتصادی موثر داشته باشد ما نیازمند تکنولوژی برتر هستیم تا پیام منطقی کانون به اعماق جامعه هدف پذیری داشته باشد. «  سایت»،« پورتال»  و ابزار اطلاع رسانی ما باید آرم،  نشان و کلامی داشته باشد که مورد فهم مخاطبین ما باشد باید امواج تازه تولید کنیم (همانند برنامه یک فنجان چای)  و حضور پررنگ در رسانه.

 استراتژی تغییر در بینش و نگاه عمیق به نقشه راه و انجام کار درست با توجه به اثربخشی تلاش برای اتخاذ بهترین تصمیمها و اجرای صحیح و انجام درست کار خواهد بود.

رویکرد کارگروه رسانه در کانون:

 رویکرد اصلی و محوری کارگروه رسانه آگاهی رسانی، ایجاد امید و نشاط و خلاقیت و نوآوری و دانش محوری و مهندسی انسان است.

 هنر متعالی: در شرایط کنونی حیات پر برکت کانون جهادگران تلاش همگی ما باید این باشد که کانون را در مجامع علمی و عمومی به ویژه در داخل سازمان متبوع بیشتر مطرح داشته باشیم.  رهبران بزرگ سازمانی و استراتژیست ها می توانند فرهنگی از  ارزش،  عشق،  انگیزهها، روحیه تلاش و پویایی که ما آن را به عنوان مدیریت جهادی می شناسیم به وجود آورند و اگر هست و تحقیقاً وجود دارد تقویت نمایند تا بتوانند در سازمان«  هم افزایی»، «  توانمند سازی»  و سینرژی ایجاد کرده و نشاط و شادمانی و کار و تلاش جمعی بر اساس فرمایش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه « همه با هم-  همه با هم»  به عنوان الزامات همگرایی مهیا کرده و به ارمغان آورند.

 هنر متعالی در حال حاضر به عنوان یک رسالت مهم در مسیر سازندگی و خدمت ، هنر دیده شدن و معرفی فرهنگ و روحیه جهادی است.

- یک گردشگر فرانسوی تصاویر اماکن ما را دید و با تعجب سوال کرد ایران این اماکن زیبا را دارد و ناشناخته است؟!

- دفتر یادبود بابا پرویز قربانی در چاه عروس ابوزید آباد کاشان دیدنی و خواندنیست که چگونه یک گردشگر آلمانی احساسات خود را در آن دفتر به تصویر کشیده است.

•     عدم شناخت از مشتری و محیط موجب میشود تا سازمان ها از بین بروند و یا به حاشیه رانده شده و یا شاید توسط رقبا تحریف شوند.

•     و لذا پیشنهاد  میشود که همه اعضای محترم شورای کانون قبل از مسئولیت اجرایی، هنرمندی ارتباطاتی باشند تا بتوانند خلق اندیشه کنند و چشم اندازهای سرنوشتساز را مفهوم سازی و ارائه نمایند تا رسانه حلقه مفقوده نباشد (کنش گرا)  نه تلاش واکنشی و  منفعل.

عملکرد کارگروه رسانه تاکنون: در راستای توانمند سازی و کمک به نقش آفرینی جهادگران پیشکسوت و برای تحقق شعار» همه با هم جهاد سازندگی «  و ترویج فرهنگ مدیریت جهادی، کارگروه رسانه تلاش دارد با درج مقالات کاربردی که از مصاحبه های پیشقراولان و متقدمین جهادگر در دوران سازندگی،  دفاع مقدس و عرصه خدمت احصاء شده است با همت گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم و با عنوان: « پرونده ویژه جهاد سازندگی، بنیانگذار عصر طلایی تمدن ایران اسلامی» از ابتدای سال گذشته تدوین که تاکنون 32 مقاله در سایت مزبور درج شده است و 40 مقاله مورد نظر نیز آماده درج در سایت خبرگزاری مزبور می باشد.

کارگروه رسانه از ابتدای سال گذشته با فراخوان و ساماندهی نیروهای فرهنگی و دست اندرکاران علوم ارتباطات و روابط عمومی و رسانه به ویژه جهاد تلویزیون، روایت فتح و مدیران هنری تشکیل و تا کنون 42 جلسه هفتگی منظم برگزار شده است.

از جمله برنامههای اجرایی عبارت است از:

1.    برنامه یک فنجان چای با مدیریت جهادی:  گفتگوی صمیمانه و تعامل چالشی فعال با پیشکسوتان و فعالین جهادگر عرصه های سازندگی و دفاع مقدس به منظور ثبت وقایع و ضبط و تدوین دستاوردهای جهادگران و همچنین همیاری و هم افزایی در برنامه های آینده که تاکنون 53 برنامه ضبط تلویزیونی شده است.

2.    تقویت و حمایت از بنگاههای رسانه ای  جهادگران و حضور فعال در کارگروه

3.    شناسایی و معرفی الگوهای برتر و موفق جهادی در رسانه های خبری و فضای مجازی با هماهنگی کارگروه های فعال دیگر

 

  حسن اسفندیار

دبیر کارگروه رسانه کانون جهادگران جهاد سازندگی