روز معلم بر همه رهروان مدیریت جهادی و جهادعلمی مبارک باد

2/2 13
خلاصه

سالروز شهادت استاد آیت ­الله دکتر مرتضی مطهری و روز معلم بر جهادگران و بر همه رهروان مدیریت جهادی و جهادعلمی مبارک باد

سالروز شهادت استاد آیت­ الله دکتر مرتضی مطهری و روز معلم

بر جهادگران و بر همه رهروان مدیریت جهادی و جهادعلمی مبارک باد


همه ما دستاوردهای زندگی این جهانی خود را مدیون اساتید و معلمینی هستیم که خالصانه و صادقانه و بی توقع عمر خویش را صرف تعلیم و تربیت ما نموده­اند. چه یزرگوارانی را که رسماً در کودکستان، دبستان، دبیرستان و دانشگاه معلم و استاد ما بوده­اند و و دیگر عزیرانی که اگر چه معلم نامیده نشده­اند اما اساسی­ترین نقش تربیتی ما را در حساس­ترین لحظات زندگی بعهده داشته­اند و آنها والدین و نزدیکانی بوده­اند که عملاً نقش اساسی و محوری در تربیت و رشد ما داشته­اند. گروهی نیز در جامعه الگوهای تربیتی و نماد فرهنگ­سازی جامعه بوده­اند همچون رهبران وفرهیختگان و شهدا که غیر مستقیم اما موثر از آنان را برای بهتر زیستن الگو گرفته­ایم. به پاداش این نقش تربیتی ارزشمند برای این اساتید و الگوها چه باید بکنیم و چگونه از آنان قدردانی و تشکر کنیم که شایسته باشد وحق مطلب ادا شود. امام علی(ع) که این روزها متعلق به ایشان است و الگوی تمام نمای انسانیت و فرهیختگی هستند می­فرمایند هر آنکه حرفی و کلمه­ای به من بیاموزد مرا بنده و عبد خویش نموده است. حالا برای این مجموعه بزرگ معلمان و اساتید چه کرده و چه باید بکنیم. شاید نکات زیر بتواند اندکی از دین سنگین ما را به این عزیزان و سروران ادا کند.

  1. در این روز و شب­های عزیز قدر صمیمانه برای سلامتی و عاقبت بخیری همه اساتید و معلمان و آنان که الگوی زندگی ما بوده­اند دعا کنیم.
  2. تا آنجا که دسترسی داریم با تماس تلفنی و ارسال پیام ابراز محبت و تواضع خویش را در برابر عظمت زحمات آنان اعلام کنیم.
  3. در جستجوی زندگی و احوالات آنان باشیم و اگر نیازمندی خاصی دارند که توان تامین آنرا مستقیم و غیر مستقیم داریم به احسن وجه اقدام به رفع نیاز آنان کنیم.
  4. مواظب اعمال و رفتار اندیشه­ها و هنجارهای خود باشیم تا اساتید و معلمان و الگوهای شایسته­ای باشیم.
  5. برای آموزش و تربیت و رشد دیگران از فرزندان تا اقوام و خویشان و دوستان و هر یک از فرزندان سرزمین و جامعه بشری که فرصت آنرا پیدا می­کنیم از جان و دل صمیمانه و عاشقانه بکوشیم. هر فرصتی که برای آموزش و تعلیم و تربیت فراهم شود بشایستگی استفاده شود.
  6. معلمی شغل انبیاء است این شغل باید با دانش محور شدن از نظر محتوا و روش­ها و کاربردی نمودن متکی به جهاد علمی روزآمد و به ابزارهای دانشی هوشمند باید مجهز شود. هر مقدار که وسع ما می­رسد به این علم  مجهز شویم.
  7. رسالت انبیاء گشودن گره و بند و زنجیر از دست و پای دیگران و سبک­سازی بار سنگین از شانه­های آنان با ابزار تعلیم و تزکیه است در این راه در حد توان بکوشیم.

 

 

کانون جهادگران جهادسازندگی